אחד מתפקידיו המרכזיים של ארגון העיתונאים הוא שמירה על חופש העיתונות. לאורך השנים הארגון מנהל מאבקים למען הגנה על עיתונאיות ועיתונאים בעת מילוי תפקידם, בעוד הם מותקפים ע"י כוחות הביטחון, המון מוסת או בעלי שררה. ללא ביטחון אישי והכרה ציבורית רחבה בערך העבודה העיתונאית ושמירתה על הדמוקרטיה הישראלית, לא יוכלו עיתונאים ועיתונאיות למלא כהלכה את תפקידם. לאור המתקפות הגוברות כנגד ציבור העיתונאים, הקמנו את הכלי הזה, שמטרתו לעקוב מקרוב אחר תקיפות כנגדם/ן ולשקף באופן מלא את המציאות בה פועלים עיתונאים ועיתונאיות בישראל. 
עיתונאי/ת אשר הותקף/ה באופן פיזי או ברשתות החברתיות בעת מילוי תפקידו/ה, מוזמן/ת לדווח בכפתור "דווחו לנו".
 גברים
 נשים

היכן ומתי ארעו התקיפות כנגד עיתונאים/ות?

במפה מוצגים כל מקרי התקיפה שהתקיימו מאז תחילת שנת 2020
מבט על
החברה הישראלית עברה ועוברת טלטלה חסרת תקדים בעקבות המלחמה שפרצה בעקבות מסע ההרג הרצחני של החמאס בעוטף עזה, מתקפות הטילים הבלתי פוסקות והשיתוק שאחז במשק הישראלי. העיתונאים והעיתונאיות שעד לפני זמן קצר ספגו אלימות מצד הציבור בעת סיקור המחאות נגד המהפכה המשטרית (או ה"רפורמה") של ממשלת נתניהו, מצאו עצמם בחזית המלחמה, מסקרים את פעולות הצבא והפגיעה באזרחים.

האווירה הקשה בקרב הציבור , הכאב הגדול וההלם בעקבות המכה הקשה שספג העורף וספגו כוחות הביטחון, יצרו אווירה רעילה בה מותקפים בעיקר עיתונאים זרים, הנמצאים בארץ בשירות כלי תקשורת שונים. עם הסלמת המלחמה, צפוי כי יהיה קשה עוד יותר לעיתונאים לפעול בזירות נפיצות.
אירוע החודש
בעקבות פיגוע בסמוך לשער שכם בירושלים, הגיע למקום העיתונאי איתמר כהן, מנכ"ל האתר "ניוז 360". תוך דקות הגיעו כוחות גדולים לזירה. קבוצת שוטרי מג"ב הרחיקו אותו מאזור שקצין מג"ב התיר לו לשהות, שלפו כנגדו אלות והצליפו בו עד זוב דם. מדובר בשוטרים שתקפו מספר ימים לפני עיתונאים אחרים והם מכירים את כהן מהשטח. לאחר שהתאושש מהכאבים, ניגש וביקש טיפול רפואי, שוטר מאותה הקבוצה, תקף אותו בשנית בידיו ושבר אותן. הוא פונה לבית חולים במצב בינוני.

השר לביטחון לאומי ביקש מהמשטרה הבהרות בגין האירוע, מח"ש פנו אל העיתונאי מיוזמתם וביקשו להעביר אליהם את כל החומרים שיש ברשותו, וכמו כן, מפקד מג"ב השעה שוטר שלקח חלק באירוע.
כל מקרי התקיפה
השתמשו במסננים על מנת למיין את מקרי התקיפה
 

טיפול המשטרה באלימות נגד עיתונאים

נתוני תקיפת עיתונאים להורדה

#עיתונאים_תחת_מתקפה בטוויטר

Made with Simpler Story