הבטחות צריך לקיים?

מעקב אחר הסכמים קואליציוניים

מה הסיפור?

ההסכמים הקואליציוניים הם הרבה יותר ממשוכה מתוקשרת שצריך לעבור בדרך להקמת ממשלה. הם אלו המאפשרים לכל ממשלה לתפקד, לקדם את ה'אני מאמין' שלה ולקיים את מה שהבטיחה לבוחרים. 

שנה לאחר הקמת הממשלה - האם כל הסעיפים שנחתמו בהסכמים הקואליציוניים אכן מתקיימים?

תיראו מופתעים - לא! 
זו בדיוק הנקודה: אם רק נקפיד לחזור להסכמים הקואליציוניים לאורך כל הקדנציה - נצליח ללמוד על סדר העדיפויות האמיתי של הממשלה וחברותיה ולגבש דעה מבוססת לפני הבחירות הבאות.

המדד שלפניכם מציג את הסטטוס הנוכחי של כל הסעיפים בהסכמים הקואליציוניים. בלחיצת כפתור תוכלו לסנן את התחום שמעניין אתכם במיוחד, לבחון מה בוצע ומה לא ולהבין כמה באמת מפלגות הממשלה עומדות בהבטחותיהן לבוחרים. 
1. אחת מול השנייה: מי קיימה הכי הרבה סעיפים?
כמה כל מפלגה הצליחה ליישם מתוך כל מה שהתחייבה לו בהסכמים הקואליציוניים וקווי היסוד לממשלה ה-36
ההסכם הקואלציוני מתחלק לשני סוגי התחיבויות: אתם יכולים לבחור האם לראות את 'כל ההתחייבויות' כולל חלוקת תיקים, מינויים, סמכויות ודרכי עבודת הקואליציה או לראות רק סעיפי מדיניות, כלומר רק סעיפי ההסכמים הקואליציוניים וקווי היסוד הרלוונטיים באופן ישיר לחיים שלנו כאזרחים כגון: חינוך, כלכלה, בריאות, דת ומדינה, סביבה ומשפט.

2. סעיף אחר סעיף: מה בוצע ומה לא?

מדד ההסכמים הקואליציוניים סוקר את כל הסעיפים עליהם חתמו כל מפלגות הקואליציה וקווי יסוד הממשלה.

אנחנו מזמינים אתכם לצלול לתוך המדד ולקבל את תמונת המצב הנוכחית.
תוכלו לסנן תחומי תוכן שמעניינים אתכם, ללמוד מי חתומה על מה ובעיקר להבין כמה מתוך מה שהובטח לכם כבוחרים אכן קוים עד עכשיו. 
השתמשו במסנן. בחרו את התחום שמעניין אתכם וצפו בסעיפים:
 
(לחצו על הכרטיסייה לקריאת הסעיף המלא. לא מוצאים סעיף? שנו את הגדרות המסנן)

יש לנו בעיה בשיטה - אנחנו צריכים אתכם איתנו

הצטרפו לקהילת התומכים של המרכז להעצמת האזרח ועזרו לנו בעבודתנו להמשיך להיאבק עבור שיפור בשיטת ממשל.
להצטרפות

מי אנחנו?

אנחנו המרכז הישראלי להעצמת האזרח - עמותה הפועלת להגברת האפקטיביות במגזר הציבורי כולו. אנו משתמשים במגוון כלים טכנולוגיים כדי לעקוב מקרוב אחרי עבודת הרשות המבצעת ולהעלות על האג'נדה הציבורית נושאים מהותיים - הכל כדי לשפר את חייהם של כלל אזרחי המדינה.

מלבד מדד ההסכמים הקואלציוניים אנו מפעילים גם את מיזם המוניטור, הכולל מעקב ובקרה אחר יישום החלטות ממשלה, ואת אפליקציית EzGo המנגישה לציבור החלטות ממשלה, תזכירי חקיקה וחוקים חדשים בכנסת.

"צוות המדד": ניר לוי - מנהל פרוייקט המוניטור במרכז להעצמת האזרח, מיכאל קוזושווילי, נאור פרץ, איתן ורדי".

איך בנינו את המדד?

מדד ביצוע ההסכמים הקואליציוניים נבנה באמצעות שיטה ייחודית שפותחה על ידי המרכז להעצמת האזרח. לעיון במסמך המתודולוגיה המלא.
Ⓒ כל הזכויות שמורות למרכז להעצמת האזרח 2022